Новини

До уроків мови



_____________________________________________________________________________________найменування загальноосвітнього навчального закладу
ПОГОДЖЕНО:                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора з НВР                          ДИРЕКТОР
_________________________                                ____________________________
                        ПІБ                                                                                ПІБ
_______________________________                                          ___________________________________
                        підпис                                                                                             підпис

«_____»__________________ 20___ р.      «_____»__________________ 20___ р.
Календарно-тематичне планування
 з української мови
у ___8____ класі
на 20_16____ /20_17____ навчальний рік

Учителя: _________________________________________
                              Розглянуто на засіданні МО (кафедри) ____________________________________________________________________________________________________________________________________
Протокол № ______ від «_____»______________20_______ р.
Голова  МО (кафедри) 
__________________________________________________________________
                                                  ПІБ
Складено до підручника: О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. Українська мова : підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний.Київ : Генеза, 2016 згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (Наказ МОНмолодьспорту від 06.06.2012 № 664) : Навчальні програми для загальноосвітніх  навчальних закладів : 5–9 кл. – Київ : Вид. дім «Освіта», 2013 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН від 29.05.2015 № 585).







(70 год, 2 год на тиждень)

уроку
Тема
К-сть
год
Дата

1
Вступ
Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу
1

Повторення та узагальнення вивченого
2
Лексикологія. Фразеологія
1

3, 4
Основні правила правопису (основні орфограми)
2

5
Розвиток мовлення.  Повторення відомостей про текст, стилі та типи мовлення, вимоги до мовлення, ситуацію спілкування
1

Словосполучення й речення. Двоскладне речення.

 Головні та другорядні члени речення

6, 7
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова
2

8
Речення. Речення прості й складні, двоскладні та односкладні, поширені й непоширені
1

9
Розвиток мовлення. Усний стислий переказ тексту публіцистичного стилю
1

10
Підмет. Способи вираження підмета
1

11, 12
Присудок. Простий і складений присудок. Способи вираження присудка. Узгодження головних членів речення
2

13
Тире між підметом і присудком
1

14
Порядок слів у реченні. Логічний наголос
1

15
Означення як другорядний член речення
1

16
Розвиток мовлення. Опис місцевості. Усний твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі
1

17
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки  
1

18
Додаток й обставина як другорядні члени речення
1

19
Розвиток мовлення. Письмовий твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі
1

20
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами
1

21
Узагальнення вивченого з теми «Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення»
1

22

Контрольна робота (тестування).  Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення.
Розвиток мовлення. Навчальне читання мовчки
1

23

Контрольна робота (диктант)
1

Односкладне речення. Повне й неповне речення

24

Односкладні прості речення. Види односкладних речень. Односкладне речення як частина складного речення

1

25, 26
Означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові речення
2

27
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
1

28
Безособові речення
1

29

Називні речення
1

30
Повні й неповні речення. Незакінчені речення. Тире в неповних реченнях
1

31
Узагальнення вивченого з теми «Односкладне речення. Повне й неповне речення»
1

32

Контрольна робота (тестування). Односкладне речення. Повне й неповне речення.

Розвиток мовлення. Контрольне читання мовчки
1

33

Розвиток мовлення. Діалогічне мовлення

1

Речення з однорідними членами

34
Однорідні члени речення (із сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення. Речення з кількома рядами однорідних членів
1

35
Однорідні й неоднорідні означення
1

36
Розвиток мовлення. Опис пам’яток історії та культури. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в художньому стилі
1

37
Кома між однорідними членами речення 
1

38
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах
1

39
Розвиток мовлення. Письмовий докладний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі
1

40
Узагальнення вивченого з теми «Речення з однорідними членами»
1

41
Контрольна робота (тестування). Речення з однорідними членами.
Розвиток мовлення. Діалогічне мовлення
1

Речення зі звертаннями,
вставними словами (словосполученнями, реченнями)
42
Речення зі звертаннями. Звертання непоширені й поширені. Риторичне звертання. Розділові знаки при звертанні
1

43
Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і словосполучень за значенням. Розділові знаки при вставних словах
1

44
Вставлені конструкції (вставні речення)
1

45, 46
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі
2

47
Розвиток мовлення. Усний твір-опис пам’ятки історії та культури за картиною в публіцистичному стилі
1

48
Узагальнення вивченого з теми «Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)»
1

49

Контрольна робота (тестування). Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)

Розвиток мовлення. Навчальне аудіювання
1

50

Розвиток мовлення. Ділові папери. Протокол

1

Речення з відокремленими членами

51
Поняття про відокремлення
1

52, 53
Відокремлені означення
2

54
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий переказ
1

55, 56
Відокремлені прикладки
2

57

Контрольна робота (тестування). Відокремлені означення, прикладки

1

58
Розвиток мовлення. Конспект прочитаного науково-навчального тексту. Тематичні виписки
1

59
Відокремлені додатки
1

60, 61
Відокремлені обставини
2

62

Розвиток мовлення. Контрольне аудіювання

Навчальний диктант
1

63
Відокремлені уточнювальні члени речення
1

64
Узагальнення вивченого з теми «Речення з відокремленими членами»
1

65

Контрольна робота (тестування). Відокремлені додатки, обставини, уточнювальні члени речення

1

Повторення в кінці року
66, 67

Повторення відомостей про словосполучення та просте речення

2

68
Контрольна робота (диктант)
1

69
Розвиток мовлення. Інтерв’ю в публіцистичному стилі
1

70

Повторення відомостей про словосполучення та просте речення

1










Календарно-тематичне планування уроків
української мови в 6 класі
(122 год, 3,5 год на тиждень)
І семестр – 48 годин, ІІ семестр – 74 години
Складено відповідно до чинної програми з української мови для 5-9 класів ЗНЗ, розробленої на основі нового Державного стандарту базової і повної загальної освіти:  Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585)

№ уроку
Тема
Дата
Примітки
І семестр

1
Вступ(1)
Краса й багатство української мови


2
Розвиток мовлення №1. Повторення й поглиблення вивченого про мовлення. Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише),і адресант мовлення(той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично). Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування



Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого (6 )+1 з резерву

3
Словосполучення і речення. Головні члени речення. Просте речення


4,5
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні. Правильне інтонування простих речень зі звертаннями, вставними словами та однорідними членами речення різних за метою висловлювання. Розділові знаки в простому реченні


6
Складне речення. Інтонування складних речень. Розділові знаки в складному реченні


7
Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі


8
Розвиток мовлення №2. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів звязку між його частинами. Навчальне аудіювання


9
 Розвиток мовлення №3. Основні джерела матеріалу для твору (практично). Складний план готового тексту, простий план власного висловлення


10
Розвиток мовлення №4. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Засвоєння стандартних висловів, характерних для текстів офіційно-ділового стилю. Читання вголос текстів офіційно-ділового стилю


]11
Правопис префіксів, суфіксів, голосні в коренях і на межі значущих частин слова та основ


12
Контрольна робота №1(тест). Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого



Лексикологія. Фразеологія (12 год)


13
Лексикологія (7)
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови


14
Вимова й правопис слів іншомовного походження. Словник іншо­мовних слів


15
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми


16
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, просторічні слова


117

Пароніми


18
Групи слів за вживанням: професійні слова й терміни, офіційно-ділова лексика


19
Розвиток мовлення №5. Ділові папери. План роботи.


20
Діалектні слова







Фразеологія(5)

21
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Ознайомлення із фразеологічним словником


22
Джерела українських фразеологізмів


23
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів


24
Фразеологізми в ролі членів речення. Використання фразеологізмів у художньому творі


25
Розвиток мовлення №6. Повторення вивченого про типи мовлення. Особливості побудови опису приміщення й природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису, розповіді з елементами роздуму).


26
Контрольна робота №2 (тест). Лексикологія. Фразеологія




Словотвір. Орфографія (9 )
27
Змінювання і творення слів. Твірне слово


28
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури, перехід з однієї частини мови в іншу.


29
Основні способи словотворення. Тренувальні вправи


30
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова


31
Розвиток мовлення №7. Контрольний письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення


32
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий), буквосполученням -чн- (-шн-)


33
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -цтв(о), -зтв(о)


34
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів із пів-


35
Абревіатури. Вимова та наголошення складних і складноскорочених слів, правильне вживання їх у мовленні з прикметниками й дієсловами. Правопис складноскорочених слів


36
Контрольна робота №3 (тест). Словотвір. Орфографія.
Контрольне читання мовчки



Морфологія. Орфографія (56)

37
 Загальна характеристика частин мови


38
Контрольний диктант



39
Розвиток мовлення №8. Аналіз контрольних робіт
Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи







№ уроку
Тема
Дата
Примітки
Іменник (20 + 2 з резерву)
40
Іменник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль


41
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). Велика буква і лапки у власних назвах


42
Збірні іменники. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. Запобігання  помилкам у визначенні роду окремих іменників (путь, біль, рукопис), іменників спільного роду (староста, сирота, бідолаха, листоноша, нероба, сиротина)


43
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини


44
Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Кличний відмінок.  Уживання кличного відмінка при звертанні (земле, Василю, Олено, добродію, батьку). Синонімічність деяких відмінкових закінчень: купив сіль (солі), хліб (хліба), твого ім’я (імені), пас ягнята (ягнят)


45
Контрольна робота №4 (тест ). Іменник як частина мови


46
Поділ іменників на відміни й групи


47
Відмінювання іменників І відміни


48
Відмінювання іменників ІІ відміни











ІІ семестр

№№
уро-ку

Тема
 Дата

Примітки


49
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку


50
Розвиток мовлення №9. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень у художньому стилі


51
Букви –а(-я), -у(-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни. Тренувальні вправи


52
Відмінювання іменників ІІІ–ІV відмін


53
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників


54
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини


55
Розвиток мовлення №10. Складання і розігрування діалогів відповідно до запропоно­ваної ситуації спілкування


56
Розвиток мовлення №11.


57
Морфологічний розбір іменників


58
Складання ребусів, кросвордів на тему «Іменник»


559



Особливості творення іменників. Букви е, и, і в суфіксах -ечок-, -ечк-, -ичок-, -ичк-, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о)


60
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові. Особливості написання іменників у кличному відмінку


61
Не з іменниками


62
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення)


№№ уроку


Тема
Дата
Примітки
63
Контрольна робота №5 (тест). Правопис іменників


64
Розвиток мовлення №12.




65
Розвиток мовлення №13. Контрольний письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі


Прикметник (16 год)
66
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль


67
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу


68
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Правильне вживання в мовленні вищого й найвищого ступенів порівняння прикметників


69
Ступені порівняння якісних прикметників. Тренувальні вправи


70
Відмінювання прикметників


71
Повні й короткі форми прикметників


72
 Прикметники твердої і м’якої груп


73
Перехід прикметників в іменники


74
Творення прикметників (практично)


75
Розвиток мовлення №14.Усний твір-оповідання за жанровою картиною


76
Правопис прикметників. Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-


77
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев- (-єв-), -ов- (-йов-,-ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-


78
Написання не з прикметниками


79
Написання -н-, -нн- у прикметниках


80
Написання прізвищ прикметникової форми


81
Розвиток мовлення №15. Докладний письмовий переказ художнього текст-роздуму


82
Підготовка до контрольної роботи


83
Контрольна робота №6 (тест). Прикметник. Контрольне аудіювання


84
Розвиток мовлення №16. Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі (усно)


85
Розвиток мовлення №17. Твір-опис природи за картиною в художньому стилі (письмово)




Числівник (10 )
86
Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль


87
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і порядкові


88
Числівники прості, складні й складені


89
Розвиток мовлення №18. Письмовий твір-оповідання на основі побаченого


90
 Розвиток мовлення №19. Контрольний письмовий вибірковий переказ худож­нього тексту розповідного характеру з елементами опису природи


91
Відмінювання числівників


92
Розвиток мовлення №20. Аналіз контрольного переказу


93
Відмінювання кількісних числівників. Буква ь на кінці числівників і  перед закінченням у непрямих відмінках


94
Відмінювання кількісних числівників. Роздільне написання складених числівників


95
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників із -тисячний


96
Узгодження числівників з іменниками. Правильне вживання кількісних числівників з іменниками у всіх відмінках


97
Уживання числівників на позначення дат, часу (годин)


98
Контрольна робота  №7 (тест ). Числівник








Займенник (10 год)
99
Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль


100
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний. Приставний н у формах особових і вказівних займенників. Використання особового займенника Ви у ввічливому значенні при звертанні до однієї особи


101
Присвійні, вказівні займенники, їх відмінювання


102
Розвиток мовлення №21. Усний докладний переказ художніх текстів розповідного характеру з елементами опису природи


103
Розвиток мовлення №22. Ділові папери. Оголошення.


104
Питальні й відносні займенники, їх відмінювання










№ уроку
Тема
Дата
Примітки
105
Розвиток мовлення №23. Аналіз помилок, допущених у контрольному творі. Усний вибірковий переказ тексту наукового стилю з елементами роздуму.


106
Заперечні займенники , їх відмінювання. Правопис заперечних займенників


107
Означальні й неозначені займенники (ознайомлення), їх відмінювання. Написання разом і через дефіс неозначених займенників.


108
Написання займенників із прийменниками окремо


109
Тренувальні вправи. Морфологічний розбір займенника


110
Розвиток мовлення №24. Виразне читання вголос текстів, що належать до різних жанрів мовлення


111
Підготовка до контрольної роботи


112
Контрольна робота №8 (тест). Займенник


113
Розвиток мовлення №25. Повідомлення на лінгвістичну тему в науковому стилі


114
Контрольна робота (диктант)


Повторення в кінці року (4 год)
115
Лексикологія


116
Словотвір й орфографія


117
Морфологія й орфографія


118
Морфологія й орфографія


119
 Захист учнівських проектів «Рідні краєвиди»


120
 Захист учнівських проектів «Люди, з яких я беру приклад»




Немає коментарів:

Дописати коментар