_____________________________________________________________________________________найменування
загальноосвітнього навчального закладу
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора з НВР ДИРЕКТОР
_________________________
____________________________
ПІБ ПІБ
_______________________________
___________________________________
підпис підпис
«_____»__________________ 20___ р. «_____»__________________ 20___ р.
Календарно-тематичне
планування
з української мови
у ___8____ класі
на 20_16____ /20_17____ навчальний
рік
Учителя: _________________________________________
Розглянуто на засіданні МО (кафедри)
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Протокол №
______ від «_____»______________20_______ р.
Голова МО
(кафедри)
__________________________________________________________________
ПІБ
Складено до підручника: О.В.
Заболотний, В.В. Заболотний. Українська
мова : підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.В. Заболотний, В.В. Заболотний. – Київ : Генеза, 2016 згідно з навчальною програмою, затвердженою
Міністерством освіти і науки України (Наказ МОНмолодьспорту від 06.06.2012 №
664) : Навчальні програми для загальноосвітніх
навчальних закладів : 5–9 кл. – Київ : Вид. дім «Освіта», 2013 (з
урахуванням змін, затверджених наказом МОН від 29.05.2015 № 585).
(70 год, 2 год на тиждень)
№
уроку
|
Тема
|
К-сть
год
|
Дата
|
||
1
|
Вступ
Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу
|
1
|
|||
Повторення та узагальнення вивченого |
|||||
2
|
Лексикологія. Фразеологія
|
1
|
|||
3, 4
|
Основні правила правопису (основні орфограми)
|
2
|
|||
5
|
Розвиток мовлення. Повторення відомостей про текст,
стилі та типи мовлення, вимоги до мовлення,
ситуацію спілкування
|
1
|
|||
Словосполучення й речення. Двоскладне речення.Головні та другорядні члени речення |
|||||
6, 7
|
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження
головного слова
|
2
|
|||
8
|
Речення. Речення прості й складні, двоскладні та односкладні, поширені й
непоширені
|
1
|
|||
9
|
Розвиток мовлення. Усний стислий переказ
тексту публіцистичного стилю
|
1
|
|||
10
|
Підмет. Способи вираження підмета
|
1
|
|||
11, 12
|
Присудок. Простий і складений присудок. Способи вираження присудка.
Узгодження головних членів речення
|
2
|
|||
13
|
Тире між підметом і присудком
|
1
|
|||
14
|
Порядок слів у реченні. Логічний наголос
|
1
|
|||
15
|
Означення як другорядний член речення
|
1
|
|||
16
|
Розвиток мовлення. Опис місцевості. Усний твір-опис місцевості на
основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі
|
1
|
|||
17
|
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через
дефіс; прикладки, що беруться в лапки
|
1
|
|||
18
|
Додаток й обставина як другорядні члени речення
|
1
|
|||
19
|
Розвиток мовлення. Письмовий твір-опис місцевості на основі
особистих спостережень і вражень у художньому стилі
|
1
|
|||
20
|
Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами
|
1
|
|||
21
|
Узагальнення вивченого з теми «Словосполучення й речення. Головні та
другорядні члени речення»
|
1
|
|||
22 |
Контрольна робота
(тестування). Словосполучення й
речення. Головні та другорядні члени речення.
Розвиток мовлення. Навчальне читання мовчки
|
1
|
|||
23 |
Контрольна робота (диктант)
|
1
|
|||
Односкладне речення. Повне й неповне речення |
|||||
24
|
Односкладні прості речення. Види односкладних речень. Односкладне речення як частина складного речення |
1
|
|||
25, 26
|
Означено-особові, неозначено-особові, узагальнено-особові речення
|
2
|
|||
27
|
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий стислий переказ
розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
|
1
|
|||
28
|
Безособові речення
|
1
|
|||
29 |
Називні речення
|
1
|
|||
30
|
Повні й неповні речення. Незакінчені речення. Тире в неповних реченнях
|
1
|
|||
31
|
Узагальнення вивченого з теми «Односкладне речення. Повне й неповне
речення»
|
1
|
|||
32
|
Контрольна робота (тестування). Односкладне речення. Повне й неповне речення.
Розвиток мовлення. Контрольне читання мовчки
|
1
|
|||
33
|
Розвиток мовлення. Діалогічне мовлення |
1
|
|||
Речення з однорідними членами |
|||||
34
|
Однорідні члени речення (із сполучниковим, безсполучниковим і змішаним
зв’язком). Поширені й непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення
між однорідними членами речення. Речення з кількома рядами однорідних членів
|
1
|
|||
35
|
Однорідні й неоднорідні означення
|
1
|
|||
36
|
Розвиток мовлення. Опис пам’яток історії
та культури. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису
пам’ятки історії та культури в художньому стилі
|
1
|
|||
37
|
Кома між однорідними членами речення
|
1
|
|||
38
|
Узагальнювальні слова в реченнях з однорідними
членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах
|
1
|
|||
39
|
Розвиток мовлення. Письмовий докладний
переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в
публіцистичному стилі
|
1
|
|||
40
|
Узагальнення вивченого з теми «Речення з однорідними членами»
|
1
|
|||
41
|
Контрольна робота
(тестування). Речення з однорідними членами.
Розвиток мовлення.
Діалогічне мовлення
|
1
|
|||
Речення зі звертаннями,
вставними словами
(словосполученнями, реченнями)
|
|||||
42
|
Речення зі звертаннями. Звертання непоширені й поширені. Риторичне
звертання. Розділові знаки при звертанні
|
1
|
|||
43
|
Вставні слова (словосполучення, речення). Групи вставних слів і
словосполучень за значенням. Розділові знаки при вставних словах
|
1
|
|||
44
|
Вставлені конструкції (вставні речення)
|
1
|
|||
45, 46
|
Розвиток мовлення. Контрольний
письмовий
твір-опис пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і
вражень у художньому стилі
|
2
|
|||
47
|
Розвиток мовлення. Усний твір-опис пам’ятки історії та культури за
картиною в публіцистичному стилі
|
1
|
|||
48
|
1
|
||||
49 |
Контрольна робота (тестування). Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)
Розвиток мовлення. Навчальне аудіювання
|
1
|
|||
50 |
Розвиток мовлення. Ділові папери. Протокол |
1
|
|||
Речення з відокремленими членами |
|||||
51
|
Поняття про відокремлення
|
1
|
|||
52, 53
|
Відокремлені означення
|
2
|
|||
54
|
Розвиток мовлення. Контрольний письмовий переказ
|
1
|
|||
55, 56
|
Відокремлені прикладки
|
2
|
|||
57
|
Контрольна робота (тестування). Відокремлені означення, прикладки |
1
|
|||
58
|
Розвиток мовлення. Конспект прочитаного науково-навчального тексту. Тематичні виписки
|
1
|
|||
59
|
Відокремлені додатки
|
1
|
|||
60, 61
|
Відокремлені обставини
|
2
|
|||
62
|
Розвиток мовлення. Контрольне аудіювання
Навчальний диктант
|
1
|
|||
63
|
Відокремлені уточнювальні члени речення
|
1
|
|||
64
|
Узагальнення вивченого з теми «Речення з відокремленими членами»
|
1
|
|||
65
|
Контрольна робота (тестування). Відокремлені додатки, обставини, уточнювальні члени речення |
1
|
|||
Повторення
в кінці року
|
|||||
66,
67
|
Повторення відомостей про словосполучення та просте речення |
2
|
|||
68
|
Контрольна робота (диктант)
|
1
|
|||
69
|
Розвиток мовлення. Інтерв’ю в публіцистичному стилі
|
1
|
|||
70
|
Повторення відомостей про словосполучення та просте речення |
1
|
|||
Календарно-тематичне
планування уроків
української мови в 6 класі
української мови в 6 класі
(122 год, 3,5
год на тиждень)
І семестр – 48 годин, ІІ
семестр – 74
години
Складено відповідно до чинної програми з української
мови для 5-9 класів ЗНЗ, розробленої на основі нового Державного стандарту
базової і повної загальної освіти: Українська
мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з
українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами,
затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585)
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
|||
І семестр
|
||||||
1
|
Вступ(1)
Краса й багатство української мови
|
|||||
2
|
Розвиток мовлення №1. Повторення й
поглиблення вивченого про мовлення. Загальне уявлення про ситуацію
спілкування та її складники: адресат мовлення (той, хто говорить або пише),і
адресант мовлення(той, до кого спрямоване мовлення), тема та основна думка
висловлення, мета й місце спілкування (практично). Складання діалогів
відповідно до запропонованої ситуації спілкування
|
|||||
Повторення, узагальнення й поглиблення
вивченого (6 )+1 з резерву
|
||||||
3
|
Словосполучення і речення. Головні члени речення.
Просте речення
|
|||||
4,5
|
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні.
Правильне інтонування простих речень зі звертаннями, вставними словами та
однорідними членами речення різних за метою висловлювання. Розділові знаки в
простому реченні
|
|||||
6
|
Складне речення. Інтонування складних речень. Розділові знаки в складному
реченні
|
|||||
7
|
Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові й діалозі
|
|||||
8
|
Розвиток мовлення №2. Повторення вивченого
про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання
мовних засобів зв’язку між його частинами. Навчальне
аудіювання
|
|||||
9
|
Розвиток мовлення №3. Основні джерела матеріалу для твору (практично). Складний план
готового тексту, простий план власного висловлення
|
|||||
10
|
Розвиток мовлення №4. Повторення відомостей
про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль. Засвоєння стандартних
висловів, характерних для текстів офіційно-ділового стилю. Читання вголос
текстів офіційно-ділового стилю
|
|||||
]11
|
Правопис префіксів, суфіксів, голосні в коренях і на межі значущих частин
слова та основ
|
|||||
12
|
Контрольна робота №1(тест).
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого
|
|||||
Лексикологія. Фразеологія (12 год)
|
||||||
13
|
Лексикологія (7)
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені
(іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови
|
|||||
14
|
Вимова й правопис слів іншомовного походження. Словник іншомовних слів
|
|||||
15
|
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми),
неологізми
|
|||||
16
|
Групи слів за
вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, просторічні слова
|
|||||
117
|
Пароніми
|
|||||
18
|
Групи слів за вживанням: професійні слова й терміни, офіційно-ділова
лексика
|
|||||
19
|
Розвиток мовлення №5. Ділові папери. План
роботи.
|
|||||
20
|
Діалектні слова
|
|||||
Фразеологія(5)
|
||||||
21
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.
Ознайомлення із фразеологічним словником
|
|||||
22
|
Джерела українських фразеологізмів
|
|||||
23
|
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів
|
|||||
24
|
Фразеологізми в ролі членів речення. Використання фразеологізмів
у художньому творі
|
|||||
25
|
Розвиток мовлення №6. Повторення вивченого
про типи мовлення. Особливості побудови опису приміщення й природи.
Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису,
розповіді з елементами роздуму).
|
|||||
26
|
Контрольна робота №2 (тест). Лексикологія.
Фразеологія
|
|||||
Словотвір. Орфографія (9 )
|
||||||
27
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово
|
|||||
28
|
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний,
префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова
префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів), абревіатури,
перехід з однієї частини мови в іншу.
|
|||||
29
|
Основні способи словотворення. Тренувальні вправи
|
|||||
30
|
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова
|
|||||
31
|
Розвиток мовлення №7. Контрольний письмовий докладний
переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису приміщення
|
|||||
32
|
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а)
від прикметників на -ськ(ий), -цьк(ий), буквосполученням -чн-
(-шн-)
|
|||||
33
|
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами -ськ-,
-цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -цтв(о),
-зтв(о)
|
|||||
34
|
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах. Правопис
складних слів разом і через дефіс, написання слів із пів-
|
|||||
35
|
Абревіатури. Вимова та наголошення складних і складноскорочених слів,
правильне вживання їх у мовленні з прикметниками й дієсловами. Правопис
складноскорочених слів
|
|||||
36
|
Контрольна робота №3 (тест). Словотвір.
Орфографія.
Контрольне читання мовчки
|
|||||
Морфологія. Орфографія (56)
|
||||||
37
|
Загальна характеристика частин
мови
|
|||||
38
|
Контрольний диктант
|
|||||
39
|
Розвиток мовлення №8. Аналіз контрольних
робіт
Усний докладний переказ художнього тексту розповідного
характеру з елементами опису природи
|
|||||
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
|||
Іменник (20 + 2 з резерву)
|
||||||
40
|
Іменник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|||||
41
|
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й
поглиблення). Велика буква і лапки у власних назвах
|
|||||
42
|
Збірні іменники. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.
Запобігання помилкам у визначенні роду
окремих іменників (путь, біль, рукопис), іменників спільного роду (староста,
сирота, бідолаха, листоноша, нероба, сиротина)
|
|||||
43
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або
тільки множини
|
|||||
44
|
Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Кличний відмінок. Уживання кличного відмінка при звертанні
(земле, Василю, Олено, добродію, батьку). Синонімічність деяких відмінкових
закінчень: купив сіль (солі), хліб (хліба), твого ім’я (імені), пас ягнята
(ягнят)
|
|||||
45
|
Контрольна робота №4 (тест ). Іменник як
частина мови
|
|||||
46
|
Поділ іменників на відміни й групи
|
|||||
47
|
Відмінювання іменників І відміни
|
|||||
48
|
Відмінювання іменників ІІ відміни
|
|||||
ІІ семестр
|
||||||
№№
уро-ку
|
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
|||
49
|
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в
родовому відмінку
|
|||||
50
|
Розвиток мовлення №9. Усний твір-опис
приміщення на основі особистих вражень у художньому стилі
|
|||||
51
|
Букви –а(-я), -у(-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої
відміни. Тренувальні вправи
|
|||||
52
|
Відмінювання іменників ІІІ–ІV відмін
|
|||||
53
|
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників
|
|||||
54
|
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини
|
|||||
55
|
Розвиток мовлення №10. Складання і
розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування
|
|||||
56
|
Розвиток мовлення №11.
|
|||||
57
|
Морфологічний розбір іменників
|
|||||
58
|
Складання ребусів, кросвордів на тему «Іменник»
|
|||||
559
|
||||||
Особливості творення іменників. Букви е, и, і в
суфіксах -ечок-, -ечк-, -ичок-, -ичк-, -інн(я),
-енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о)
|
||||||
60
|
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові.
Особливості написання іменників у кличному відмінку
|
|||||
61
|
Не з
іменниками
|
|||||
62
|
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення)
|
|||||
№№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
|||
63
|
Контрольна робота №5 (тест). Правопис іменників
|
|||||
64
|
Розвиток мовлення №12.
|
|||||
65
|
Розвиток мовлення №13. Контрольний письмовий
твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень
у художньому стилі
|
|||||
Прикметник (16 год)
|
||||||
66
|
Прикметник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|||||
67
|
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід
прикметників з однієї групи в іншу
|
|||||
68
|
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. Правильне вживання
в мовленні вищого й найвищого ступенів порівняння прикметників
|
|||||
69
|
Ступені порівняння якісних прикметників. Тренувальні вправи
|
|||||
70
|
Відмінювання прикметників
|
|||||
71
|
Повні й короткі форми прикметників
|
|||||
72
|
Прикметники твердої і м’якої груп
|
|||||
73
|
Перехід прикметників в іменники
|
|||||
74
|
Творення прикметників (практично)
|
|||||
75
|
Розвиток мовлення №14.Усний твір-оповідання
за жанровою картиною
|
|||||
76
|
Правопис прикметників. Написання прикметників із суфіксами: -еньк-,
-есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-,
-зьк-
|
|||||
77
|
Букви е, о, и в прикметникових
суфіксах -ев- (-єв-), -ов- (-йов-,-ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-
|
|||||
78
|
Написання не з прикметниками
|
|||||
79
|
Написання -н-, -нн- у прикметниках
|
|||||
80
|
Написання прізвищ прикметникової форми
|
|||||
81
|
Розвиток мовлення №15. Докладний письмовий
переказ художнього текст-роздуму
|
|||||
82
|
Підготовка до контрольної роботи
|
|||||
83
|
Контрольна робота №6 (тест). Прикметник. Контрольне
аудіювання
|
|||||
84
|
Розвиток мовлення №16. Твір-опис природи на
основі особистих вражень у художньому стилі (усно)
|
|||||
85
|
Розвиток мовлення №17. Твір-опис природи за
картиною в художньому стилі (письмово)
|
|||||
Числівник (10 )
|
||||||
86
|
Числівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|||||
87
|
Числівники кількісні (на означення цілих чисел, дробові, збірні) і
порядкові
|
|||||
88
|
Числівники прості, складні й складені
|
|||||
89
|
Розвиток мовлення №18. Письмовий твір-оповідання
на основі побаченого
|
|||||
90
|
Розвиток
мовлення №19. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту
розповідного характеру з елементами опису природи
|
|||||
91
|
Відмінювання числівників
|
|||||
92
|
Розвиток мовлення №20. Аналіз контрольного
переказу
|
|||||
93
|
Відмінювання кількісних числівників. Буква ь на кінці числівників і
перед закінченням у непрямих
відмінках
|
|||||
94
|
Відмінювання кількісних числівників. Роздільне написання складених
числівників
|
|||||
95
|
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових
числівників із -тисячний
|
|||||
96
|
Узгодження числівників з іменниками. Правильне вживання кількісних
числівників з іменниками у всіх відмінках
|
|||||
97
|
Уживання числівників на позначення дат, часу (годин)
|
|||||
98
|
Контрольна робота №7 (тест ). Числівник
|
|||||
Займенник (10 год)
|
||||||
99
|
Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
|
|||||
100
|
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний. Приставний н у
формах особових і вказівних займенників. Використання особового займенника Ви
у ввічливому значенні при звертанні до однієї особи
|
|||||
101
|
Присвійні, вказівні займенники, їх відмінювання
|
|||||
102
|
Розвиток мовлення №21. Усний докладний
переказ художніх текстів розповідного характеру з елементами опису природи
|
|||||
103
|
Розвиток мовлення №22. Ділові папери.
Оголошення.
|
|||||
104
|
Питальні й відносні займенники, їх відмінювання
|
|||||
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
|||
105
|
Розвиток мовлення №23. Аналіз помилок,
допущених у контрольному творі. Усний вибірковий переказ тексту
наукового стилю з елементами роздуму.
|
|||||
106
|
Заперечні займенники , їх відмінювання. Правопис заперечних займенників
|
|||||
107
|
Означальні й неозначені займенники (ознайомлення), їх відмінювання.
Написання разом і через дефіс неозначених займенників.
|
|||||
108
|
Написання займенників із прийменниками окремо
|
|||||
109
|
Тренувальні вправи. Морфологічний розбір займенника
|
|||||
110
|
Розвиток мовлення №24. Виразне читання
вголос текстів, що належать до різних жанрів мовлення
|
|||||
111
|
Підготовка до контрольної роботи
|
|||||
112
|
Контрольна робота №8 (тест). Займенник
|
|||||
113
|
Розвиток мовлення №25. Повідомлення на
лінгвістичну тему в науковому стилі
|
|||||
114
|
Контрольна робота (диктант)
|
|||||
Повторення в кінці року (4 год)
|
||||||
115
|
Лексикологія
|
|||||
116
|
Словотвір й орфографія
|
|||||
117
|
Морфологія й орфографія
|
|||||
118
|
Морфологія й орфографія
|
|||||
119
|
Захист учнівських проектів «Рідні
краєвиди»
|
|||||
120
|
Захист учнівських проектів «Люди,
з яких я беру приклад»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар